Estée Lauder bola výnimočná žena, ktorá sa chcela stať kožnou lekárkou. Našťastie sa tak nestalo. V roku 1964 spolu so svojím manželom založila podnik na výrobu skrášľujúcich produktov a mohla svojimi výrobkami tešiť nespočetné množstvo žien. Pri výrobe používala rodinné recepty a to jej prinieslo nesmierny úspech. Medzi jej prvými produktmi bol aj parfum, či olej do kúpeľa s názvom Youth Dew. Mal zamatovo korenistú vôňu, ktorá pripomínala exotické krajiny. Tento olej, ktorý sa neskôr používal, ako parfum dokonalo zvýrazňoval ženský pôvab. Stal sa každodennou súčasťou mnohých žien. Pokračovať v čítaní
Archív značiek: skorica
Youth Dew by Estée Lauder
Opium by Yves Saint Laurent
Skutočný význam slova ópium mnohí nepoznajú. V skutočnosti je to výťažok z nedozretých makovíc pôsobiaci ako droga. A presne takto pôsobí parfum Yves Saint Laurent Opium. Je to silná dámska vôňa, ktorá si našla mnoho závislých žien. Pôsobí hypnoticky a svojou orientálno-kvetinovou vôňou vzbudzuje neutíchajúcu pozornosť. Pokračovať v čítaní
Senso by Ungaro
Vôňa Senso je najmladšia z trojčlennej rodiny parfémov značky Ungaro. Na trh prenikla v roku 1987. Ide o poetickú vôňu, ktorej staršími súrodencami sú božská Diva a neopakovateľný Ungaro. Pokračovať v čítaní
Poison by Christian Dior
Módny dom Dior v roku 1985 uviedol na trh svoju revolučnú novú vôňu, ktorá bola odlišná od toho, čo bolo ženám ponúknuté do tej doby. Toto voňavé umelecké dielo bolo tvorené v utajení. Poison znamenal nový postoj, ktorým Dior rozhodne zaujal a pripravil ním svet na tie ktoré prišli po ňom, a to Dunu a Fahrenheit. Módne kruhy boli pobúrené tým, že módny dom s takým renomé, aké mal Dior, si dovolil pre svoj parfém pomerne drzý názov, ktorý v preklade znamenal Jed. Rokmi overený parfém sa však teší obľube až dodnes a v jubilejnom roku 2000 sa na základe najprestížnejšieho ocenenia FiFi dostal až do parfémovej siene slávy. Pokračovať v čítaní
Dioressence by Christian Dior
Vyzývavá zmes kvetín a korení sa skĺbila v orientálnej senzácii, ktorú predstavil Dior v roku 1979. Dioressence je založená na škorici a pačuli s jemným nádychom vanilky, je zmäkčená ružami, jazmínom a náznakom fialky. Srdce parfému – pelargónia – dodáva prenikavú sladkosť a práve jej tóny ju úplne odlišujú od konkurenčných orientálnych vôní a pridávajú Dioressence na tajomnosti. Pokračovať v čítaní
Vivienne Westwood – Boudoir
Boudoir je prvým, a celkovo asi aj najúspešnejším parfumom od Vivienne Weswood (zvyšné dva, Libertine a Anglomania sú akoby vytrhnuté z kontextu – len Budoir sa dá nájsť na jej internetovej stránke). Podľa Jan Moran, tónmi parfumu sú viburnum, marigold, kvet pomaranča, kosatec, ruža, škorica, koriander, kardamón, ambra, vanilka, santalové drevo a pačuli. Vôňa je klasifikovaná ako orientálna zelená, pričom práve zaradenie do kategórie „zelených“ ma prekvapilo. Tón sviežosti a dokonca aj ostrosti zelene by sa dal v tomto parfume privítať s otvorenou náručou – ideálne by sa hodil do krémovej, bohatej vnemovej textúry Boudoir. Nanešťastie však v tomto parfume nie je po tónoch zelene ani stopa. Pokračovať v čítaní
Hugo Boss – No.6
Recenzia toaletnej vody Hugo Boss No.6, ktorá patrí medzi najobľúbenejšie pánske toaletné vody, čo jednoznačne demonštrujú aj čísla predajnosti, kde sa No.6 dlhé roky udržiava na popredných miestach. Hugo Boss je najznámejšim tvorcom pánskych parfémov, mnoho ľudí zastáva názor, že Hugo Boss dominuje na poli s parfémami a to nie len pánskymi ale aj dámskymi. Pokračovať v čítaní
Moschino – I Love Love
Moschino I Love Love je zaručený výbuch lásky, ktorý je ukrytý v tomto jedinečnom flakóne dámskej toaletnej vody. Je dokonalým stvárnením kvetín a ovocia, medzi ktoré nenápadne prenikol závan drevitých tónov. Veľkou prednosťou Moschino parfémov, ale hlavne I Love Love je jeho neuveriteľne dlhá stálosť a odolnosť, kde vôňa po nanesení sa niekoľko krát otvára, pripomínajúc krásnu jarnú prírodu.
Paco Rabanne – 1 Milion
Pánska toaletná voda Paco Rabanne 1 Milion má nádherný flakón v tvare zlatej tehličky. Kto by netúžil mať doma pravú zlatú tehličku? Paco Rabanne ponúka veľmi zaujímavú alternatívu pre každého úspešného muža, ktorý chce pôsobiť sebavedomo, provokačne a hlavne úspešne. 1 Milion je osviežujúca vôňa, radí sa medzi tie ľahšie, ale má určitú noblesu. Je to jednoznačne vôňa víťazných a úspešných mužov.