Parfumy od Estée Lauder sú originálne. Vďaka kvetinovým základom s korenistým podtónom sa dajú ľahko odlíšiť od ostatných parfumov. K takýmto jedinečným vôňam môžeme zaradiť aj parfum Spellbound. Hlavu tvoria sladké tóny ruže, konvalinky, citrusu a marhule. Srdce neprestáva biť pre pomarančový kvet, klinčeky, narcis a kardamon. Sladkasté vône dopĺňa základ s trpkým nádychom vďaka santalu, vetiveru, vanilky a ambra. Pokračovať v čítaní
Archív značiek: kardamon
Spellbound by Estée Lauder
CK One by Calvin Klein
S určitosťou možno tvrdiť, že CK One patrí k najobľúbenejším parfémom značky Calvin Klein z rady vôní unisex. Nie je výnimočná len svojím zložením, ale aj posolstvom. Ako už zo samotného názvu parfému vyplýva, ide totiž o vôňu ktorá symbolizuje jednotu medzi mužom a ženou. Spája dva svety a vytvára jeden spoločný. Pokračovať v čítaní
Vivienne Westwood – Boudoir
Boudoir je prvým, a celkovo asi aj najúspešnejším parfumom od Vivienne Weswood (zvyšné dva, Libertine a Anglomania sú akoby vytrhnuté z kontextu – len Budoir sa dá nájsť na jej internetovej stránke). Podľa Jan Moran, tónmi parfumu sú viburnum, marigold, kvet pomaranča, kosatec, ruža, škorica, koriander, kardamón, ambra, vanilka, santalové drevo a pačuli. Vôňa je klasifikovaná ako orientálna zelená, pričom práve zaradenie do kategórie „zelených“ ma prekvapilo. Tón sviežosti a dokonca aj ostrosti zelene by sa dal v tomto parfume privítať s otvorenou náručou – ideálne by sa hodil do krémovej, bohatej vnemovej textúry Boudoir. Nanešťastie však v tomto parfume nie je po tónoch zelene ani stopa. Pokračovať v čítaní
Vivienne Westwood – Anglomania
Anglomania, uvedená na trh v roku 2004, je pomenovaná po eponymickej kolekcii od V. Westwood. Jej prvá módna kolekcia pod názvom Anglomania uzrela svetlo sveta na prelome rokov 1993 a 1994 a stala sa zosobnením dizajnérkinho nadania a talentu na parodovanie „britského štýlu v kontexte klasickej perspektívy“. Anglomania je vyrábaná do dnešných dní, a dá sa zhodnotiť na jej internetovej stránke. Na základe znalostí, ktoré boli o tejto kreatívnej a komplexnej kolekcii k dispozícii, je logické že rovnako aj očakávania z rovnomenného parfumu boli o kúsok vyššie.
Burberry – The Beat
Konečne je tu veľmi nápadná toaletná voda Burberry The Beat. Táto vôňa je určená pre dievčatá, dámy, ženy, ktoré chcú byť stredobodom pozornosti. Je nesmierne unikátna, charakteristická svojou vôňou a svojim kontrastom. Flakón nevyzerá príliš atraktívne, no to najdôležitejšie sa skrýva pod povrchom.
Mriežka na flakóne sa stala symbolom a logom firmy Burberry. Práve Burberry sa vyznačuje častým využívaním tohto mriežkového vzoru na svojich kolekciách oblečenia, vôní, kabeliek a šálov. Pokračovať v čítaní
Azzaro – Pour Homme
Toaletná voda Azzaro Pour Homme je veľmi populárna mužská vôňa. Svoj vznik datuje v roku 1978. Za svoje vyše 30 ročné pôsobenia našla veľký počet priaznivcov a je vyhľadávanou vôňou medzi pánskymi toaletnými vodami. Po značne dlhej odmlke sa teší záujmu novej generácie mužského pokolenia. Pravdepodobne sa Azzaro pokúša s touto vôňou napodobniť úspech značky Chanel č. 5. Chanel No.5 je označovaný ako nadčasový parfum, presnejšie toaletná voda. Uvidíme či sa to podarí aj vôni Azzaro Pour Homme. Pokračovať v čítaní